LAT
  • LAT
  • ENG
  • Sākums
  • Jaunumi
    • Blogs
  • Muzejs
    • Pilsmuiža
    • Viduslaiku pilsdrupas
    • Vecais Ungunsdzēsēju Depo
    • Rātsnams
    • Centra kiosks
  • Krājums
    • Lietu vēsture
  • Piedāvājums
    • Ekspozīcijas
    • Izstādes
    • Skolas soma
    • Muzejpedagoģiskās programmas
    • Telpu noma
    • Ceļojošās izstādes
    • Pamatekspozīcija
  • Pasākumi
    • Muzeju nakts
    • Hanzas svētki
    • Lieldienas
  • Galerija
  • Saloniņš
  • Cenas
  • Kontakti
    • Privātuma politika
    • Sīkdatņu politika

Limbažu brīvprātīgo ugunsdzēsēju auto

14. maijs, 2020 pl. 11:12, Nav komentāru

Limbažu ugunsdzēsēju lielākā problēma pusotra gadsimta garumā bija nespēja laicīgi atvest ūdeni ugunsgrēka vietā. Pēdējos gados pirms neatkarības zaudēšanas pilsētas brīvprātīgie ugunsdzēsēji pūlējās savākt naudu pārvadājamai cisternai, kas ļautu palīdzēt lauku novadiem, taču nepaguva. Padomju varas gados, kad ugunsdzēsību uzskatīja par svarīgu militāru nozari, arī Latvijas ugunsdzēsējus beidzot apgādāja ar tā laika modernākajām autocisternām uz PSRS ražojuma smago automašīnu bāzes. Pilsētas un lielās ražotnes saņēma ZIL modeļa ugunsdzēsības transportu, mazpilsētu un kolhozu ugunsdzēsības organizācijas - GAZ - 53. Lai izgatavotu efektīvu mazo ugunsdzēsības auto, padomju konstruktoriem bija vajadzīgi četri gadi, līdz 1970.gadā sākās AC - 30 (53A) - 106A ražošana. Pirmais un pēdējais cipars šai rindā apzīmēja ugunsdzēsības iekārtu ar 1900 litriem ūdens un 100 litriem putu - pietiekamu daudzumu, lai ātri apdzēstu vietēja mēroga ugunsgrēku. Latvijā vēl ir saglabājusies šāda modeļa automašīna darba kārtība, taču Limbažu muzeja Vecajā ugunsdzēsēju depo tā pārvērsta par interesantu brīvas pieejas eksponātu, kas patiks kā lielajiem tā mazajiem. Visi, kas pie mums bijuši un visi, kas vēl būs, mīļi aicināti nākt un apskatīt šo un citas Vecā depo lietas.



Nav komentāru

Komentēt







Privātuma politika
Sīkdatņu politika